DeafBlog Pilot – פיילוט דפבלוג

-הערה: זהו פיילוט  – אשר עוד לא עבר עריכה והגהה – אני מתנצל מראש על כל טעות, בין אם בסימון, בתמלול, או בתרגום לאנגלית-

שלום לכל השומעים ולכל החירשים! אני שי אורבך, וזוהי ההדגמה הראשונה לדפבלוג – בלוג לחירשים. דבר ראשון, צריך לדעת מה זה בלוג. בלוג זה כמו עיתון באינטרנט – אפשר לכתוב בו כל דבר שכותבים בעיתון: מחשבות אישיות, אקטואליה, חלומות, סיפורים מצחיקים או עצובים, וכל דבר מעניין.

דבר שני, צריך לדעת מה זה פוסט. פוסט זה מילה באנגלית שמשמעותה “פרסום” – זאת אומרת, פוסט זה כתבה שמפורסמת בתוך הבלוג.

כמו שאמרתי מקודם, אפשר לכתוב או לסמן כל דבר בבלוג, ואני אתחיל את הבלוג החירש הראשון בסיפור האישי שלי, ואיך אני קשור לקהילת החירשים.

אני בן אדם שומע. אבא שלי חירש, ואמא שלי, שהיום למרבה הצער כבר לא בחיים, היתה כבדת שמיעה. השפה הראשונה בה דיברתי היתה שפת הסימנים הישראלית.

אני נולדתי בשנת 1985 בכפר סבא, ויש לי אחות גדולה בשם קרן. היום אני סטודנט לביולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, ועובד כמתרגם אנגלית-עברית. מאז שהייתי קטן, כל הזמן שמעתי רק אנגלית מהמחשב ומהטלוויזיה, ולכן האנגלית שלי טובה יותר, וגם כי אני מאוד אוהב שפות ולקרוא ספרים. כשהייתי ילד, לא היה פלאפון או אינטרנט, וכשאבא ואמא היו צריכים משהו, הם ביקשו ממני ומאחותי לעזור להם. כשהייתי ילד, וגם נער, הייתי צריך לבוא עם אבא ואמא לבית חולים, להתקשר בשבילם, לדבר עם ועד בית ועם שכנים, ללוות לביטוח לאומי, ובקיצור, כל דבר שדרש תקשורת – הם היו צריכים לגרור אותי איתם כי לא היתה להם ברירה. בשנים האחרונות, עם התפתחות (טכנולוגיה) הפלאפון והאינטרנט, ועכשיו שלאבא שלי יש חברה כבדת שמיעה שיכולה לדבר בטלפון, אבא כבר צריך אותי פחות.

השאיפה שלי לשכנע ולעודד כמה שיותר  חירשים לכתוב דפבלוג . חירשים יוכלו לספר חוויות אישיות על חייהם כחירשים, לספר סיפורים על קהילת החירשים, להפיץ בקרב כל החברים חדשות והודעות חשובות והכי חשוב  – להיות במגע אחד עם השני – כל הזמן. הבלוג תמיד נמצא באינטרנט, תמיד אפשר לבקר והכל מפורסם וכולם יכולים לראות.

אני לא חירש, אבל אני מכיר חירשים טוב, ואני יודע שהחירשים אוהבים יותר מכל לדבר אחד עם השני ולשמוע חדשות, במילים אחרות: לשמור על קשר. אני רוצה שההמצאה החדשה הזאת, הבלוג-החירש, תאפשר לחירשים יותר מתמיד להיות מחוברים אחד לשני וגם לעולם השומע. הבלוג החירש יש בו גם שפת סימנים וגם כתוביות, כמו שאתם רואים וזו הסיבה שהבלוג-החירש הוא גם נקודת מפגש עבור חירשים ושומעים.  אני שומע שחי בעולם של חירשים, וכל החיים שלי  תמיד רציתי להתקרב עוד ועוד לעולם החירשים, אפילו שקשה לי להרגיש באמת מה זה להיות חירש. אפילו אני קשה להרגיש אותו דבר מה חירש

אני מאוד, מאוד מקווה שהרעיון שלי, הבלוג-החירש, יעזור בלקרב אותנו, שומעים וחירשים, — ואתכם, קהילת החירשים מכל הארץ

זהו סוף פוסט ראשון שלי. תודה, ואני מקווה שאהבתם  את הפוסט החירש הראשון שלי.

Hello, and welcome all hearing and Deaf! I am Shai Orbach, and this is my first DeafBlog presentation. First of all, I must explain what a “blog” is. A blog is like an online newspaper – you can write in it about everything found in newspapers: opinions, news, personal dreams, funny or sad stories, and everything else that strikes you as interesting.

Second of all, I must explain to you what a “post” is. A post is a word in English meaning “to publish” – namely, a post is a publication within a blog.

As I said earlier. You can write or sign anything you like in a blog, and I shall begin my first blog post with my own personal story, and by explaining my connection to the Deaf community.

I am a hearing person. My father is Deaf, and my mother, who sadly is no longer alive today, was hard of hearing. The first language I ever spoke was Israeli Sign Language.

I was born in 1985 in Kfar Sava, I have an older sister named Keren. Today, I am a biology undergraduate in Bar-Ilan University, and I work as an English-Hebrew translator. As a child, I was bombarded with English emanating from computers and  televisions, and this is why my English is relatively good. It is also because I am fascinated with languages and I enjoy reading books. When I was a child, there were no cell phones or internet connections, and when mom and dad needed something, they asked my sister and myself for help. As a child and adolescent, I was forced to accompany mom and dad to hospitals, make their phone calls, represent our residence, advocate their social security, and in short, help them with anything requring communication. They had to drag me with them, as there was no other choice. In recent years, with the advent of cell phones and the internet, and now that my father has a hard-of-hearing girlfriend capable of using the phone, my dad doesn’t need me as much as he did.

My goal is to convince and encourage as many Deaf persons as possible to write their own DeafBlogs. Deaf bloggers can post about their personal Deaf experience, to spread news of the Deaf community, to relay important news and messages to their Deaf friends, and most impotantly, to be more in touch with each other. The blog is always online. You can always visit, and everything is published for everyone to see.

I am not a Deaf person, but I know the Deaf well enough to say that there is nothin they enjoy more than conversing and catching up with each other. In other words: to keep in touch. I wish that this new creature, this DeafBlog, will allow the Deaf more than ever to be connected to each other, as well as to the hearing world. DeafBlogs use Sign Language as well as captions, as you can see – and this is why the DeafBlog offers a place for hearing and Deaf persons to interact. I am a hearing person in a Deaf world, and all my life, I wished more and more to be part of it, despite the fact that I find it hard to imagine what it is to truly be Deaf.

I truly, truly hope this idea of mine, the DeafBlog, will help in bringing us closer together, hearing and Deaf — as well as Deaf people nationwide.

This is the end of my first post. Thank you, and I hope you enjoyed my first DeafPost.

6 Responses to “DeafBlog Pilot – פיילוט דפבלוג”

  1. Galia Says:

    wow
    you are amazing
    i understood everything and it was great to hear / see / read your story
    thank you for sharing 🙂

  2. ravit Says:

    אהבתי.
    פירסמתי אותך בקיר של הפייסבוק שלי.
    מציעה לשנות את שפת הממשק לעברית, יהיה נוח יותר ולקהילה החירשת במיוחד, שמעדיפה ממשק שבו הם יבינו הכל הכל.
    נראה לי שעם WordPress ניתן.
    בהצלחה ויום אחד עוד אפתח פה בלוג 🙂

  3. Lizozom Says:

    אמנם באיחור, אבל נכנסתי לבלוג שלך וראיתי את הפוסט הזה.
    אז מסקנות –
    1. זה רעיון מצוין. תמשיך עם זה.
    2. אתה צריך לכתוב יותר בעברית 🙂

    בהצלחה שייקה,
    מתגעגעת.

    • freidenker24 Says:

      כשאת אומרת את זה, זה בגלל שאני כותב חרא באנגלית? :-X

      אני חושב לעשות פוסט שיר מתישהו בקרוב. נגיד, עכשיו. (או שלא)

      תמשיכי לבקר!

      Shai

Leave a Reply

